| 
	  
	Random Spawn tutorial 
	by ALIEN 
 
 
	Elsz: dv, most lerom sajt tudsom s tapasztalatom szerint azt hogy hogy kell Random Spawn-ot vagyis vletlenszer le spawnolst kszteni. 
	Magyarzat: 
	random: vletlen szer dolog. 
	spawn: az amikor skin vlaszts utn letesz a jtk valahol, vagyis lespawnolsz. 
	Random spawn: vletlen szer lespawnols 
 
 
 
 
	1. Lps (alap) 
	Mentsd el azokat a pontokat a szerveren, ahol akarod hogy spawnoljon a jtkos. (/save) 
	Nyisd meg a saveposition.txt (ltalban a GTA:SA mappjban szokott lenni), s ott kell lennie az elmentett pozcidnak ami j esetben gy nz ki: 
 
	AddPlayerClass(101,722.3772,-1477.2856,5.4688,272.3814,0,0,0,0,0,0);Ebbl neknk az x, y, z koordinta kell ami az els argumentum(els tag), utn van: 
 
	722.3772,-1477.2856,5.4688Ez az x, y, z koordinta, vesszvel elvlasztva a tagok. 
	 
	2. Lps 
	Nyissuk meg game mdunkat vagy szkriptnket, s hozzunk ltre egy vltozt amiben troljuk a pozcikat, (ezt valahova a md/szkript elejre) : 
 
	new Float:RandomSpawn[3][3] = 
	{ 
	{2493.1816,-1668.0820,13.3438}, 
	{2509.7822,-1687.0049,13.5684}, 
	{2498.8340,-1644.2900,13.7826} 
	};Magyarzat: 
 
	new Float= vltoz, tagokat trolunk benne 
 
	RandomSpawn= tetszleges nv, (brmi lehet) 
 
	[3][3] = (ide gy tudom nem muszj szmokat rni hagyhatjuk [][] gy is, de jobb ha runk), LSSUK A JELENTST:  [3] ez a pozcik szma, n 3-at hasznlok(ha tbbet hasznlsz akkor egyrtelmen annyit rsz oda is), a msik [3] pedig az tagok szma az x, y, z tagoknak a szmt kell oda rni 
 
	{2493.1816,-1668.0820,13.3438}, 
	{2509.7822,-1687.0049,13.5684}, 
	{2498.8340,-1644.2900,13.7826}= ezek a pozcik, bersuk gy trtnik meg hogy a lementett x, y, z koordintkat egy kapcsos zrjellel kezded, s fejezed be, s egy vesszt raksz utna, de vigyzz az utols utn nem kell vessz mert felsorols. plda: {x, y , z}, 
	 
	3. Lps 
	Ltrehoztuk a vltoznkat, akkor most hasznljuk is. 
	Tekerjnk egernk grgjvel az OnPlayerSpawn -hoz, s lltsuk be hogy a jtkosaink, vletlenszeren spawnoljanak.  
	Hozzunk ltre egy j vltozt: 
 
	new rand = random(sizeof(RandomSpawn))Magyarzat: 
	random(sizeof(RandomSpawn)) = egy tmbe troljuk a RandomSpawn pozciit 
	Utna jn a SetPlayerPos fggvny, amivel belltjuk hogy a jtkos hova spawnoljon. Hasznlata: 
 
	SetPlayerPos(playerid, x, y, z);Neknk az x, y, z helyre azokat a koordintkat kell megadni ami a RandomSpawn-ban van, ezrt hoztunk ltre vltozkat: 
 
	SetPlayerPos(playerid, RandomSpawn[rand][0], RandomSpawn[rand][1],RandomSpawn[rand][2]);Magyarzat: 
 
	[rand]= ez az a vltoz amiben lehvjuk a RandomSpawn-t mint vltozt 
 
	[0]= ez az amivel lehvjuk a RandomSpawn tagjait, vagyis, a megadott pozcik koordintit, itt a 0-sat vagyis az X koordintt hvjuk le, [1]-nl a Y koordintjt, [2]-nl pedig az Z koordintt hvjuk le. 
	 
	Ezzel meg is volnnk, lssuk a teljes munkt:  
 
 
	new Float:RandomSpawn[3][3] = 
	{ 
	{2493.1816,-1668.0820,13.3438}, 
	{2509.7822,-1687.0049,13.5684}, 
	{2498.8340,-1644.2900,13.7826} 
	}; 
	 
	 
	public OnPlayerSpawn(playerid) 
	{ 
	    new rand = random(sizeof(RandomSpawn)); 
	    SetPlayerPos(playerid, RandomSpawn[rand][0], RandomSpawn[rand][1],RandomSpawn[rand][2]); 
	    return 1; 
	} 
	Remlem segtettem valakinek ezzel a bemutatval! 
	Ha krdsetek van, vagy valamit rosszul rtam ltszves szljatok. 
	Ksznm.  
	dv, ALIEN voltam. 
 |  |