Gta San Andreas MultiPlayer (samp) HUN
Navigation
     
Account
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
     
Kp
Szerver
Legyen ennek a weboldalnak sajt samp szervere?

Igen
Nem
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
     
Friss

Utols mdosts
2013 mj. 19.
12:17

 

     
Ms weblapok
 SA:MP Frum
SA:MP Wiki
Google

     

PAWN Eszkzk
     
Random spawn

 

Random Spawn tutorial
by ALIEN


Elsz: dv, most lerom sajt tudsom s tapasztalatom szerint azt hogy hogy kell Random Spawn-ot vagyis vletlenszer le spawnolst kszteni.
Magyarzat:
random: vletlen szer dolog.
spawn: az amikor skin vlaszts utn letesz a jtk valahol, vagyis lespawnolsz.
Random spawn: vletlen szer lespawnols





1. Lps (alap)
Mentsd el azokat a pontokat a szerveren, ahol akarod hogy spawnoljon a jtkos. (/save)
Nyisd meg a saveposition.txt (ltalban a GTA:SA mappjban szokott lenni), s ott kell lennie az elmentett pozcidnak ami j esetben gy nz ki:


Kd: [Kijells]

AddPlayerClass(101,722.3772,-1477.2856,5.4688,272.3814,0,0,0,0,0,0);Ebbl neknk az x, y, z koordinta kell ami az els argumentum(els tag), utn van:


Kd: [Kijells]

722.3772,-1477.2856,5.4688Ez az x, y, z koordinta, vesszvel elvlasztva a tagok.

2. Lps
Nyissuk meg game mdunkat vagy szkriptnket, s hozzunk ltre egy vltozt amiben troljuk a pozcikat, (ezt valahova a md/szkript elejre) :


Kd: [Kijells]

new Float:RandomSpawn[3][3] =
{
{2493.1816,-1668.0820,13.3438},
{2509.7822,-1687.0049,13.5684},
{2498.8340,-1644.2900,13.7826}
};
Magyarzat:


Kd: [Kijells]

new Float= vltoz, tagokat trolunk benne


Kd: [Kijells]

RandomSpawn= tetszleges nv, (brmi lehet)


Kd: [Kijells]

[3][3] = (ide gy tudom nem muszj szmokat rni hagyhatjuk [][] gy is, de jobb ha runk), LSSUK A JELENTST:  [3] ez a pozcik szma, n 3-at hasznlok(ha tbbet hasznlsz akkor egyrtelmen annyit rsz oda is), a msik [3] pedig az tagok szma az x, y, z tagoknak a szmt kell oda rni


Kd: [Kijells]

{2493.1816,-1668.0820,13.3438},
{2509.7822,-1687.0049,13.5684},
{2498.8340,-1644.2900,13.7826}
= ezek a pozcik, bersuk gy trtnik meg hogy a lementett x, y, z koordintkat egy kapcsos zrjellel kezded, s fejezed be, s egy vesszt raksz utna, de vigyzz az utols utn nem kell vessz mert felsorols. plda: {x, y , z},

3. Lps
Ltrehoztuk a vltoznkat, akkor most hasznljuk is.
Tekerjnk egernk grgjvel az OnPlayerSpawn -hoz, s lltsuk be hogy a jtkosaink, vletlenszeren spawnoljanak. 
Hozzunk ltre egy j vltozt:


Kd: [Kijells]

new rand = random(sizeof(RandomSpawn))Magyarzat:
random(sizeof(RandomSpawn)) = egy tmbe troljuk a RandomSpawn pozciit
Utna jn a SetPlayerPos fggvny, amivel belltjuk hogy a jtkos hova spawnoljon. Hasznlata:


Kd: [Kijells]

SetPlayerPos(playerid, x, y, z);Neknk az x, y, z helyre azokat a koordintkat kell megadni ami a RandomSpawn-ban van, ezrt hoztunk ltre vltozkat:


Kd: [Kijells]

SetPlayerPos(playerid, RandomSpawn[rand][0], RandomSpawn[rand][1],RandomSpawn[rand][2]);Magyarzat:


Kd: [Kijells]

[rand]= ez az a vltoz amiben lehvjuk a RandomSpawn-t mint vltozt


Kd: [Kijells]

[0]= ez az amivel lehvjuk a RandomSpawn tagjait, vagyis, a megadott pozcik koordintit, itt a 0-sat vagyis az X koordintt hvjuk le, [1]-nl a Y koordintjt, [2]-nl pedig az Z koordintt hvjuk le.

Ezzel meg is volnnk, lssuk a teljes munkt: 



Kd: [Kijells]

new Float:RandomSpawn[3][3] =
{
{2493.1816,-1668.0820,13.3438},
{2509.7822,-1687.0049,13.5684},
{2498.8340,-1644.2900,13.7826}
};


public OnPlayerSpawn(playerid)
{
    new rand = random(sizeof(RandomSpawn));
    SetPlayerPos(playerid, RandomSpawn[rand][0], RandomSpawn[rand][1],RandomSpawn[rand][2]);
    return 1;
}

Remlem segtettem valakinek ezzel a bemutatval!
Ha krdsetek van, vagy valamit rosszul rtam ltszves szljatok.
Ksznm. 
dv, ALIEN voltam.

     
Nzettsg
Induls: 2010-02-26
     
PAWN/Szkriptek
     
Tutorialok
     
ra
     
Chat
Krlek, felesleges dolgokat ne rj a chatbe!
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
     

Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    Aki szörnyekkel küzd, vigyázzon, nehogy belõle is szörny váljék. S ha hosszasan tekintesz egy örvénybe, az örvény vissza    *****    Rose Harbor, ahol a tenger suttog és a múlt sosem tûnik el teljesen. - FRPG - csatlakozz közénk te is :)    *****    Egy kikötõ, ahol minden hullám egy új kezdetet ígér. Rose Harbor, több mint egy város, egy világ a világ mögött.    *****    Rose Harbor &#8211; kisvárosi báj, nagy titkokkal - légy részese te is ennek a kalandnak :) - FRPG    *****    Óceán, erdõ, csillagfény &#8211; minden ösvény Rose Harborba vezet - aktív FRPG közösség    *****    Itachi Shinden 1. kötet Magyarul elérhetõ a konoha.hu -n. Nézzetek be! *** Itachi Shinden 1. kötet Magyarul elérhetõ!!!    *****    ÁGICAKÖNYVTÁRA - KÖNYVEK, KÖNYVEK, KÖNYVEK - ÁGICAKÖNYVTÁRA    *****    MOVIE-NIGHT -> Filmek, Sorozatok <- MOVIE-NIGHT    *****    Movie-    *****    Játssz a színekkel keress szebbnél szebb képeket, építs, szépítsd a portálod, hogy szebb és színesebb legyen a világod!    *****    Debrecen Huszti Lakóparki napelemes családiház eladó. 06209911123 Debrecen Huszti Lakóparki napelemes családiház eladó.    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél színes szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati hõszigetelését!    *****    * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!