Gta San Andreas MultiPlayer (samp) HUN
Navigation
     
Account
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     
Kép
Szerver
Legyen ennek a weboldalnak saját samp szervere?

Igen
Nem
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Friss

Utolsó módosítás
2013 máj. 19.
12:17

 

     
Más weblapok
 SA:MP Fórum
SA:MP Wiki
Google

     

PAWN Eszközök
     
Textdraw készítés

Textdraw készítés by Draven

Hello mindenkinek. Ebben a tutoriálban elmagyaráznám hogyan készitsünk TextDrawot a szerverünkre.

Akkor kezdjünk is bele :

Módunk,Szkriptünk elejére : 

Kód:
new Text:textdraw; Na most ezzel létre hozztunk egy változot,és a késobbiekben is ezt fogjuk használni

Magyarázat :

  • new : létre hozzuk a változot
  • Text : ez a TextDraw létre hozzásához szükséges,ezzel döntjük el hogy a változonk szöveg lesz
  • textdraw : a változonk neve


Na akkor folytassuk, ha TextDraw GameMode-ba lesz akkor az OnGameModeInit-hez,ha FilterScriptbe akkor pedig az OnFilterScriptInit alá jön ez :

Kód:
textdraw = TextDrawCreate(400,571,"Ide kell a TextDraw szövege"); //ezzel most létre hoztuk a TextDraw-unk
TextDrawBackgroundColor(textdraw,0x626262FF); //ez lesz a TextDraw háttér színe
TextDrawColor(textdraw,0x03D687FF); // ez pedig a szöveg szín.


Magyarázat :
                 

  • textdraw : a létre hozzot változonk neve,erre hivatkozunk
  • TextDrawCreate : ez hozza nekünk létre a TextDraw-ot
  • 400,571 : ez a két szám határozza meg hogy hol lesz a képernyon a TextDraw,ezt a pozíciót ajánlott,Paintba meg keressni még pedig csinálunk egy 800*600-as felbontású képet,és amikor huzzuk az egeret rajta a jobb alsó sarokba látunk két számot na az lesz az ami nekünk kell.
  • "Ide kell a TextDraw szövege" : ide pedig azta szöveget írjátok amit szeretnétek látni a képernyon.
  • TextDrawBackgroundColor(textdraw,0x626262FF); = TextDrawBackgroundColor : Ezzel a kóddal adhatunk háttért a TextDrawnak,textdraw : ez a változonk amit létre hozztunk,  0x626262FF : ez pedig a háttér szín kódja.
  • TextDrawColor(textdraw,0x03D687FF); = TextDrawColor : ezzel adhatunk a szövegnek színt, textdraw  : a változonk neve, 0x03D687FF : ez pedig a szöveg színkódja.


Na létre hozztuk a TextDraw-ot de ez még nem fog meg jelenni nekünk. Na akkor erre az orvosság : 

Ha azt akarjuk hogy a TextDraw a játékos csatlakozásánál jelenjen meg akkor az OnPlayerConnect részhez írjuk a lentebb láthatokat,viszont ha azt akarjuk hogy a játékos spawnolásákor akkor az OnPlayerSpawn-hoz írjuk.

Én a Spawnolást választottam tehát : 

Kód:
public OnPlayerSpawn(playerid)
{
TextDrawShowForPlayer(playerid,Text:textdraw); //ez jeleniti meg a játékosnak a TextDrawot.
return 1;
}


Magyarázat : 
               

  • TextDrawShowForPlayer(playerid,textdraw); = TextDrawShowForPlayer : ez meg jeleniti a játékosnak a TextDrawot,és a textdraw a változonk amit létre hozztunk. 


TextDraw-ban használt fügvények : 

  • TextDrawCreate : Létre hozzuk vele a TextDraw-ot
  • TextDrawDestroy : Meg semmisíti a TextDraw-ot
  • TextDrawColor : Ezzel adhatujuk meg a TextDraw szöveg színét
  • TextDrawBackgroundColor : Ezzel adhatjuk meg a TextDraw háttért színét
  • TextDrawSetShadow : Árnyékot adhatunk vele a TextDraw-nak
  • TextDrawFont : Ezzel adhatjuk meg a TextDraw betutípusát
  • TextDrawSetOutline : Körvonalat adhatunk a TextDrawnak
  • TextDrawTextSize : Álithajuk vele a TextDraw doboz méretét
  • TextDrawSetProportional : Szövegtérközt tesz egy TextDraw-on,még hozzá arányosan
  • TextDrawBoxColor : Egy TextDraw dobozának színét álithatjuk vele
  • TextDrawShowForPlayer : Meg jeleníti a játékosnak a TextDraw-ot
  • TextDrawHideForPlayer : Elrejthetjük a TextDraw-ot egy bizonyos játékosnak
  • TextDrawShowForAll : Meg mutatt egy bizonyos TextDraw-ot minden játékosnak
  • TextDrawHideForAll : Elrejt mindenki elol egy bizonyos TextDraw-ot


Remélem érthetően magyaráztam,és segítetem valakinek

További jó netezést!

 

4 hozzászólás
Idézet
2011.05.20. 17:14
samper

Sziasztok...

Azt szeretném kérdezni ha elteleportálok valahova akkor azt hogy tom megcsinálni hogy a többi játékosnak kiírja hogy PLD.: Jozsika /ls re teleportalt?

Előre is kösz.

Idézet
2010.12.30. 23:52
[HOC]dodge

if(strcmp(cmdtext, "/drift1", true) == 0){

SetPlayerInterior(playerid, 0);

{if(State!=PLAYER_STATE_DRIVER)

{SetPlayerPos(playerid,-394.2638,1521.8910,76);}

else if(IsPlayerInVehicle(playerid, cartype) == 1)

{SetVehiclePos(cartype,-394.2638,1521.8910,76);

SetVehicleZAngle(cartype,266.6323);}

else

{SetPlayerPos(playerid,-394.2638,1521.8910,76);}

 GameTextForPlayer(playerid,"Elteleportaltal ide /drift1!",2000,5);  //sztem erre gondoltál

PlayerPlaySound(playerid, 1133, 0.0, 0.0, 10.0);

return 1;}

Idézet
2010.11.15. 14:23
Fórumozó

Szia! Azt ugy h pl: 

#define FILTERSCRIPT

#include <a_samp>
new Text:Sivtext;

forward eltüntet(playerid);
#if defined FILTERSCRIPT
 

public OnFilterScriptInit()


{


    Sivtext = TextDrawCreate(400,571,"Üdv a sivatagban!"); //ezzel most létre hoztuk a TextDraw-unk


    TextDrawBackgroundColor(textdraw,0x626262FF); //ez lesz a TextDraw háttér színe


    TextDrawColor(textdraw,0x03D687FF); // ez pedig a szöveg szín.


    return 1;


}


public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) // Hozzákapcsoljuk a teleporthoz! Ez 10mp-ig fog megjelenni!
{
    if (strcmp("/tele sivatag", cmdtext, true, 10) == 0)
    {
       SetPlayerPos(playerid, xkordi, ykordi, zkordi);

        TextDrawShowForPlayer(playerid,Text:Sivtext); //ez jeleniti meg a játékosnak a TextDrawot.

        SetTimerEx("eltüntet",10000,0,"i",playerid);
        return 1;
    }
    return 0;
}

public eltüntet(playerid)

{

TextDrawHideForPlayer(playerid, text:Sivtext[playerid]);

return 1;

}

// Ha jól használtam igy kell lennie.

Idézet
2010.11.03. 23:36
palez

és azt hogyan lehet pl hogy elteleportálok valahova, és kiirja nekem texdrawnak pl: "Üdv, a sivatagi reptéren"  ?

     
Nézettség
Indulás: 2010-02-26
     
PAWN/Szkriptek
     
Tutorialok
     
Óra
     
Chat
Kérlek, felesleges dolgokat ne írj a chatbe!
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
     

Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal