A gTeam változó használata
forrás:Csabesz, SAMP fórum
Azért szántam el magam erre a Tutoriál megírására, mert sokan használjátok a gTeam változót.
A gTeam változót általában arra használjuk, hogy a játékost csapatba helyezzük el. Pl: Rendőr vagy Katona
Persze a gTeam változó még sok mindenre alkalmas, de most nézzük a csapattal kapcsolatos részt.
1. Először is szükségünk lesz a gTeam változóra. ( létrehozzuk )
Ezzel, létre is hoztuk a gTeam változót, ami 0 és 500 között bármi lehet.
2. Csapatok félcímkézése
#define TEAM_COP 0 // Rendőr
#define TEAM_ARMY 1 // Katona
Így használhatóak szám ill. név szerint is.
3. Játékos csapatának beállítása
Először is kell a 2 karakter, ami nem más mint egy rendőr és egy katona.:
public OnGameModeInit()
{
AddPlayerClass(285,1579.5028,-1635.4249,17.9324,346.9123,3,1,0,0,0,0); // Rendőr
AddPlayerClass(121,2769.0142,-2418.8230,13.6396,96.7459,8,1,0,0,0,0); // Katona
return 1;
}
Meg is van a két karakter.
Most pedig beállítjuk a két karakter csapatát.:
public OnPlayerRequestClass(playerid, classid)
{
switch(classid)
{
case 0:
{
gTeam[playerid] = TEAM_COP;
SendClientMessage(playerid, 0xFFFF00AA, "Ez a Rendőr csapat!");
}
case 1:
{
gTeam[playerid] = TEAM_ARMY;
SendClientMessage(playerid, 0xFFFF00AA, "Ez a Katona csapat!");
}
}
return 1;
}
Így a két karakternek már meg is adtuk a csapatát.
Most pedig az jön, hogy ha a játékos kiválasztotta a csapat karakterét és spawnol.:
public OnPlayerSpawn(playerid)
{
if(gTeam[playerid] == TEAM_COP)
{
SetPlayerColor(playerid,COLOR_BLUE);
GivePlayerWeapon(playerid,26,1000);
GivePlayerWeapon(playerid,32,1000);
}
else if(gTeam[playerid] == TEAM_ARMY)
{
SetPlayerColor(playerid,COLOR_BROWN);
GivePlayerWeapon(playerid,26,1000);
GivePlayerWeapon(playerid,32,1000);
}
return 1;
}
Kész, most már a játékosnak megvan a csapata és még mellette a csapat színe és pár fegyver.
4. Csapattal kapcsolatos parancsok / tevékenységek.
Egy egyszerű parancs.:
public OnPlayerCommandText(playerid,cmdtext[])
{
if (strcmp(cmdtext, "/myteam", true)==0)
{
if(gTeam[playerid] == TEAM_COP)
{
SendClientMessage(playerid, 0xFFFF00AA, "Te a Rendőr csapatban vagy!");
}
else
{
SendClientMessage(playerid, 0xFFFF00AA, "Te nem a rendőr csapatban vagy!");
}
return 1;
}
return 0;
}
Ennél a parancsnál lekérdeztük, hogy melyik csapatban van a játékos.
Most pedig nézzünk meg egy csapat tagok közötti beszélgetést. ( Team chat )
Ez egy egyszerű csapat tagok közötti beszélgetés. Amit csak a csapattagok láthatnak.
Hát ennyi lett volna röviden.
Még lehet ezzel, azzal kifogom egészíteni.
U.I: Bocs a sok smileyért.
Sok sikert.
|
Van skypod? ha igen akkor jelölj be skypenév kernerdanieldani