| Textdraw készítés by Draven
Hello mindenkinek. Ebben a tutoriálban elmagyaráznám hogyan készitsünk TextDrawot a szerverünkre.
Akkor kezdjünk is bele :
Módunk,Szkriptünk elejére :
new Text:textdraw; Na most ezzel létre hozztunk egy változot,és a késobbiekben is ezt fogjuk használni
Magyarázat :
- new : létre hozzuk a változot
- Text : ez a TextDraw létre hozzásához szükséges,ezzel döntjük el hogy a változonk szöveg lesz
- textdraw : a változonk neve
Na akkor folytassuk, ha TextDraw GameMode-ba lesz akkor az OnGameModeInit-hez,ha FilterScriptbe akkor pedig az OnFilterScriptInit alá jön ez :
textdraw = TextDrawCreate(400,571,"Ide kell a TextDraw szövege"); //ezzel most létre hoztuk a TextDraw-unk
TextDrawBackgroundColor(textdraw,0x626262FF); //ez lesz a TextDraw háttér színe
TextDrawColor(textdraw,0x03D687FF); // ez pedig a szöveg szín.
Magyarázat :
- textdraw : a létre hozzot változonk neve,erre hivatkozunk
- TextDrawCreate : ez hozza nekünk létre a TextDraw-ot
- 400,571 : ez a két szám határozza meg hogy hol lesz a képernyon a TextDraw,ezt a pozíciót ajánlott,Paintba meg keressni még pedig csinálunk egy 800*600-as felbontású képet,és amikor huzzuk az egeret rajta a jobb alsó sarokba látunk két számot na az lesz az ami nekünk kell.
- "Ide kell a TextDraw szövege" : ide pedig azta szöveget írjátok amit szeretnétek látni a képernyon.
- TextDrawBackgroundColor(textdraw,0x626262FF); = TextDrawBackgroundColor : Ezzel a kóddal adhatunk háttért a TextDrawnak,textdraw : ez a változonk amit létre hozztunk, 0x626262FF : ez pedig a háttér szín kódja.
- TextDrawColor(textdraw,0x03D687FF); = TextDrawColor : ezzel adhatunk a szövegnek színt, textdraw : a változonk neve, 0x03D687FF : ez pedig a szöveg színkódja.
Na létre hozztuk a TextDraw-ot de ez még nem fog meg jelenni nekünk. Na akkor erre az orvosság :
Ha azt akarjuk hogy a TextDraw a játékos csatlakozásánál jelenjen meg akkor az OnPlayerConnect részhez írjuk a lentebb láthatokat,viszont ha azt akarjuk hogy a játékos spawnolásákor akkor az OnPlayerSpawn-hoz írjuk.
Én a Spawnolást választottam tehát :
public OnPlayerSpawn(playerid)
{
TextDrawShowForPlayer(playerid,Text:textdraw); //ez jeleniti meg a játékosnak a TextDrawot.
return 1;
}
Magyarázat :
- TextDrawShowForPlayer(playerid,textdraw); = TextDrawShowForPlayer : ez meg jeleniti a játékosnak a TextDrawot,és a textdraw a változonk amit létre hozztunk.
TextDraw-ban használt fügvények :
- TextDrawCreate : Létre hozzuk vele a TextDraw-ot
- TextDrawDestroy : Meg semmisíti a TextDraw-ot
- TextDrawColor : Ezzel adhatujuk meg a TextDraw szöveg színét
- TextDrawBackgroundColor : Ezzel adhatjuk meg a TextDraw háttért színét
- TextDrawSetShadow : Árnyékot adhatunk vele a TextDraw-nak
- TextDrawFont : Ezzel adhatjuk meg a TextDraw betutípusát
- TextDrawSetOutline : Körvonalat adhatunk a TextDrawnak
- TextDrawTextSize : Álithajuk vele a TextDraw doboz méretét
- TextDrawSetProportional : Szövegtérközt tesz egy TextDraw-on,még hozzá arányosan
- TextDrawBoxColor : Egy TextDraw dobozának színét álithatjuk vele
- TextDrawShowForPlayer : Meg jeleníti a játékosnak a TextDraw-ot
- TextDrawHideForPlayer : Elrejthetjük a TextDraw-ot egy bizonyos játékosnak
- TextDrawShowForAll : Meg mutatt egy bizonyos TextDraw-ot minden játékosnak
- TextDrawHideForAll : Elrejt mindenki elol egy bizonyos TextDraw-ot
Remélem érthetően magyaráztam,és segítetem valakinek
További jó netezést!
| |
Sziasztok...
Azt szeretném kérdezni ha elteleportálok valahova akkor azt hogy tom megcsinálni hogy a többi játékosnak kiírja hogy PLD.: Jozsika /ls re teleportalt?
Előre is kösz.